Annons:
 
 

Företag satsar på barns lek

Företag som Kraft Foods, MetLife, CVS och Dr Pepper/Snapple Group satsar miljontals dollar på ett nytt och rätt osannolikt projekt – att bygga lekplatser för barn.

Företagen ser byggandet av lekplatser som en möjlighet att göra deras namn mer känt – och mer omtyckt – lokalt och även uppmuntra anställda att arbeta som volontärer i sina lokalsamhällen.

Dr Pepper/Snapple Group lovade $ 15 000 000 denna månad för att bygga eller restaurera 2 000 lekplatser under de kommande tre åren.

I oktober förra året lät Kraft Foods den årliga företagsveckan ”Delicious Diffrence Week” ägnas åt att bygga lekplatser. Så över 1 300 anställda, inklusive verkställande direktören Irene Rosenfeld, byggde 13 lekplatser för mer än $ 1,4 miljoner. Läs mer i New York Times.

I Ghana ska ett av våra samarbetsbolag arrangera en hoppborgsturné på lokala skolor som inte har skolgård eller lekparker. De anställda ska under en period i vinter åka runt med en hoppborg för barn att leka i.

Lämna kommentar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Annonser:
laga iPhone 5
 
 
 
 
css.php